Special Acknowledgment

Highest gratitude I present to my beloved parents and family who are always there for praying my excellence and happiness.

I dedicated this blog especially for my precious friends who share with me the successes, tears, joys, bitter and sweetness of growing up.

Without all of these people I would never grab this great life. Thanks to Allah for giving me a chance to taste this wonderful life...^_^

Tuesday, December 7, 2010

Track 020 : Azam 1432H & 2011M

Salam...

Alhamdulillah telah masuk tahun baru 1432 Hijrah. Terima kasih kepada Allah disebabkan diberi usia kepada saya untuk terus hidup di tahun baru, semoga saya juga sentiasa beringat kepada kematian kerana semakin meningkat usia semakin hampir kita kepada kematian...

Hehehe azam tahun baru? Ish, mestilah ada dan saya telah merangkanya beberapa bulan yang lepas dan beberapa hari yang lepas saya sudah kaji, finalize dan endorsed apekah azam atau target yang saya ingin capai, insyaAllah by the end of year 1432H dan juga 2011M ^_^

So straight to the points :

1. Want to be a better muslim, son, brother, friend, employee, student and also any other of my roles.

2. Finish my master.

3. Get a permanent job.

4. InsyaAllah want to 'merisik' and getting engaged ---> if 'she' is the one ^_^

5. Menjaga, mengawal dan mencegah diri daripada melakukan perkara-perkara yang mungkar, maksiat dan keji.

Jadi itulah 5 perkara yang saya telah tetapkan sebagai panduan untuk membimbing diri untuk sepanjang tahun ini. Yang no 1 dengan 5 tu macam biasa itu perkara yang open ended, saya akan buat yang terbaik dan yang selebihnya terpulang kepada Allah untuk menerima dan menentukannya. Allah lebih mengetahui...

Baik, untuk no 2 insyaAllah saya akan berusaha bersungguh-sungguh untuk menghasilkan research yang terbaik. So far saya suka dengan kerja saya dan insyaAllah bulan 1 ni saya akan ada proposal defense dan pada pertengahan tahun saya akan tahu macam mana projek ini akan dihabiskan. Saya akan berusaha untuk siapkan sebelum penghujung tahun ^_^.

No 3, cari kerja yang tetap.Setakat ni saya dah apply TNB PEP 37, so tunggu dan lihatlah.hehehe. Untuk peluang kerja lain, saya akan apply bila saya dah mula thesis writing. Saya rasa itu waktu yang sesuai untuk mencari kerja. Tak terlalu lambat, tak terlalu cepat. Andai kate dapat Schlumberger mungkin gaji saya bley cecah RM7k huhuhuu~ Papehal abehkan master dulu.hehehe

No. 4. Ehemm....adeyh segan la pulak (eleh cam ade orang len jek bace blog ni :p) Neway sebagai seorang lelaki bujang takkan la saya takde keinginan untuk berpasangan. Saya inginkan suatu hubungan yang baik, halal, berkat dan diredhai. InsyaAllah andai kata Allah izinkan, perkara ini akan berlaku. Saya hanya mampu merancang dan berusaha yang selebihnya ketentuan Allah. Saya berserah andai kata betul la 'dia' untuk saya, perkara ini akan jadi dengan baik dan andai kata bukan 'dia' untuk saya, saya redha. Sesungguhnya saya bersedia untuk sebarang kemungkinan. Mungkin ambil pengajaran dari pengalaman yang lepas2.hehehe. Papehal pun saya positif dengan perkara ini dan sentiasa berbaik sangka dengan Allah. Thank you Allah ^_^. Sambil-sambil tu saya pun nak buat persiapan baik dari segi kewangan, ilmu dan apa saja keperluan lain sebagai persediaan hidup berumah tangga. Tak rugi pun berjimat dan menuntut ilmu kan?hehehe. InsyaAllah

Jadi setakat ini saja perkongsian saya kali ini. Alhamdullilah, tahun 1431H dan 2010M yang akan tamat, akan berakhir penuh cemerlang walaupun ade banyak perkara boleh diperbaiki lagi tapi secara keseluruhannhya sebuah tahun yang bagus. Looking forward for 1432H and 2011M ^_^. InsyaAllah, may all of these wishes come true and may Allah ease my way, bless,protects and forgives me. Ameen..

Salam Maal Hijrah 1432H dan tahun baru 2011M buat semua. Saya sayang anda semua. Semoga kita sentiasa mendapat keampunan Allah dan berada dalam keberkatanNya. Ameen.. ^_^

2 comments: