Special Acknowledgment

Highest gratitude I present to my beloved parents and family who are always there for praying my excellence and happiness.

I dedicated this blog especially for my precious friends who share with me the successes, tears, joys, bitter and sweetness of growing up.

Without all of these people I would never grab this great life. Thanks to Allah for giving me a chance to taste this wonderful life...^_^

Monday, October 11, 2010

Track 016 : Ko bila lagi?

Suatu petang di sebuah masjid di Sri Gombak bersama sahabat Asyraf Bakhtiar...

Iszmir Nazmi : Assalamualaikum (memberi salam. menegur 2 orang jemaah yang bertaraf pak cik ketika kami baru keluar selepas menunaikan solat Asar)

Jemaah : Waalaikumussalam...eh ko bila lagi?

Iszmir Nazmi : Haaa? saye bila apa lagi pak cik?

Jemaah : Eyh, korang bukan dari kenduri kawen kat bawah ke? (merujuk kepada kenduri kawen yang baru saje selesai di bawah masjid)

Iszmir Nazmi : Takdelah pak cik. Kami singgah solat Asar jek. bukan jemputan kenduri ni (sambil senyum untuk membetulkan keadaan)

Jemaah : oooo ingat dari kenduri ni.hahahaha

Iszmir Nazmi : hehehehe. memang ramai orang kawen arini pak cik. kami pun baru balik dari walimah kawan kami di Uniten....bla... bla... (sekadar berbual mesra)

Itulah satu peristiwa yang berlaku pada saya petang semalam, kecil tapi membuat saya terkesan...

Ya...aku bila lagi? bila apa? bila nak mati? bak kate Laksamana Sunan dalam karya Cinta Sang Ratu nukilan Ramlee Awang Murshid "Mati itu pasti, hidup insyaAllah". Ya, saya sebagai insan biasa dan seorang muslim wajib menerima hakikat bahawa mati itu akan datang dan ia sesuatu yang pasti. Jadi sentiasalah bertaubat dan memhon keampunan dariNya agar dimatikan dalam keadaan baik. insyaAllah...

Hehehe...sebenarnye ape yang pak cik tu tanye ialah bila saye akan kawen. Suatu persoalan yang saye sendiri tiada jawapannye. Jauh di sudut hati ini memang kepingin untuk berpasangan. Eyh bukan saye gatal atau desperate tapi ini memang keinginan normal seorang manusia. Ingin teman hidup, sesuai dengan fitrah hidupan lain. Saya turut kemukakan soalan kepada saudara Asyraf.

Iszmir Nazmi : Acap, ko nampak aku ni desperate ke?

Acap : Ko bukan desperate Kuch. Tapi ko dah sampai mase.Ko pun dah abes study dan ko pun bekerja walaupun sambung study....bla...bla

Ya itulah yang banyak kami bualkan sepanjang petang. Tentang mencari pasangan hidup. Saya akui nak mencari pasangan hidup bukannye senang. Ade orang kate saye memilih.hehehehe.adei..memilih ke saye? kalo memilih masakan saye mencuba 6 kali tapi sume gagal. ade yang dapat pun tak tahan lame itu pun skali jek try dapat (mase tu pun zaman foundation, budak2 lagi mase tu :P). Adekah ade percubaan yang ke-7? hanya Allah saje yang tahu.hahahaha

Saya akui jodoh pertemuan di tangan Allah tapi apa2 hal pun mesti atas ikhtiar dan usaha sendiri. nk ikthiar camne? insyaAllah saya akan sentiasa memperbaiki diri saya dari masa ke masa dan berusaha dengan cara yang diredhai Allah. insyaAllah. semoga Allah merahmati dan memberi petunjuk kepada saya supaya segala urusan dipermudah dan dilindung dari perkare2 yang tidak baik dan boleh mendatangkan kemudharatan.

Saya positif dengan ketentuan Allah dan saya tidak akan sesekali akan mempersoalkan takdir. insyaAllah, Allah telah menyediakan sesuatu yang baik terhadap hambaNya dan Dia lebih mengetahui. Takpe, berkawan biar seribu berkasih biar satu.Saya percaya masanye akan sampai nanti dan Allah menyediakan ujian perasaan ini sebagai salah satu platform kepada saya untuk memperbaiki diri saya. insyaAllah saya akan menggunakan peluang ini sebaik2nya dan semoga Allah merahmati sya. Tidak ssekali saya sanggup dibuai nafsu dan dipujuk syaitan, diharapkan saya mendapat perlindungan dan keampunan dariNya...

Hehehehe..adehhh meleret lagi. Takpe, hanye sekadar luahan hati. Harap taklah over sangat sampai terlalu mengikut emosi.hehehe. Till then~

2 comments:

  1. Bsbrlah, sampai masa ianya pasti dtg. Cepat atau lmbt, psti ada sebabnya. Kerana DIA merancg yg terbaik utk hamba2Nya..

    ReplyDelete
  2. insyaAllah, tidak sskali akan mempersoal ketentuaNYA ^_^

    ReplyDelete