Special Acknowledgment

Highest gratitude I present to my beloved parents and family who are always there for praying my excellence and happiness.

I dedicated this blog especially for my precious friends who share with me the successes, tears, joys, bitter and sweetness of growing up.

Without all of these people I would never grab this great life. Thanks to Allah for giving me a chance to taste this wonderful life...^_^

Friday, September 17, 2010

Track 009 : Juz a Normal Day...

Salam sume...

Ape nk dibebelkan ari ni?
Hehehe tengok title pun rase biase jek....
Memang pun, apa yang diwat arini. Seperti biasa bangun dalam pukul 5.35 pagi dan terus bersiap untuk solat subuh dan pergi ke tempat kerja.
Alhamdulillah mase da sampai Sentul awan gelap yang sangat besar dah berkumpul.Boleh dikatakan telah memendungi hampir seluruh KL tapi saya sempat sampai di Uniten yang tercinta tanpa berhadapan dengan masalah hujan lebat.

Jadi hari ini menyiapkan Critical Path Management untuk projek research pastu pergi ke TNBR untuk mengambil bberapa gamba daripada drawing. Cuma yang menarik ke TNBR hari ni dapat jumpa Aziz yang memang tengah boring sebab opis die pun kosong.So sudahnye pas solat Jumaat kami pun lunch bersama dengan sahabat yang lain.

Jadi pas makan, saya menyiapkan lagi kerja-kerja sebelum balik. Sudah solat asar saya pun kemas2 barang dan bersiap untuk balik. Tp hari ni ade kawan lama jemput open house raye, jadi orang da ajak kenala penuhi undangan.

Sahabat yang menjemput saya ni namanye Nurul Hidyahaini. Sape die ni? jeng2...biarla rahsie.hak3 saje wat saspen....
Bercerita mengenai sahabat saya sorang ni, memang sesuatu yang agak interesting. Kalau nak ikutkan dia bukan sahabat mase sekolah saya, jauh sekali sahabat seuniversiti. Kami berkenalan melalui satu program yang bernama Educamp yang di wat oleh Petronas pada tahun 2005. Jadi kami sume ni adalah calon2 yang sangat nk dapat scholarship Petronas. Sape tak nak beb Petronas. Sebuah GLC yang terulung di Malaysia. Mase Educamp dulu saya berkenalan dengan beberapa orang sahabat tapi yang masih keep in touch ialah si Nurul ni dan seorang lagi ialah Nurizzaidah (Ajed) yang kini berada di Moscow, Russia. Nampak sangat gi interview usha awek :P

So antara kami bertiga ni, si Nurul sorang jela dpt scholar Petronas.Walaupun saya ke Uniten dan si Nurul ni ke UTP manakala Ajed lak ke Moscow tapi kami masih keep in touch. Mungkin disebabkan ikhlas dalam perkenalan maka Allah merahmati persahabatan kami sampai skang. Nak kate kami ni kawan baik gile2 tadela sampai camtu tp seronok masing2 dok bertanya kaba dari mase ke mase, masing2 amek tahu perkembangan jadi silaturahim tu istiqamah sampai sekarang.

Moralnye dari peristiwa ni, apa yang saya nk katekan. Nak berkawan, kawan la dengan semua orang, jangan la nk pilih2. InsyaAllah selagi kita ikhlas dalam persahabatan, hubungan tu akan berkekalan walaupun bukan selalunya berjumpa. Kita tak tahu apa yang akan berlaku masa depan, mungkin seseorang yang kita pernah kenal memerlukan pertolongan kita pada mase depan dan gitula jugak sebaliknya.
Akhir kata, selagi kita jaga hubungan kita dengan Allah, insyAllah, Allah akan pelihara hubungan kita sesama makhluknya.

Neway thanks to Nurul atas jemputan. InsyaAllah bila saya wat makan2 nnt sume sahabat jemputla hadir.

Mak aih sedar tak sedar dah berjela saya membebel. Takpela, nak wujudkan pace untuk blogging, tak nak la tengok blog ni berhabuk.hehehe. Till then.
No harm, no crime. Salam~ ^_^

2 comments:

  1. Moga awak dikurniakan kwn2 yg baik2. Yg sentiasa disisi mbimbing, berdiam pd aibmu dan disisi mberi kekuatan saat jatuh bgn. dan DIA diatas adalah satu satunya yg setia kekal disisi mbantu kita, hamba2 Nya. Teruskan menulis dan bkongsi idea dan pengalaman awak..

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kpd bungatanjung atas sokongan.semoga bunga tanjung juga sentiasa dalam rahmat dan redha Allah. amen ^_^

    ReplyDelete